Dag 5: 15 juni 2019

15 juni 2019

Vandaag pakken we om 9.00 uur de taxi. Vanmorgen gaan we naar een museum. Het geeft ons veel informatie over de geschiedenis van China. Twee Chinese meisjes gaan met ons mee. Ze spreken beiden vloeiend Engels. Het oudste meisje vertaalt het een ander voor ons. Ze heeft echt talent. We geven haar een pepermuntje. Haar reactie komt aardig overeen met onze reactie wanneer we een Chinese maaltijd gebruiken! Je trekt vanzelf allerlei grimassen. En de tranen springen je in de ogen. Het eten is soms zó pittig! Maar wel heerlijk!

Vandaag is het opnieuw een dag waarin we veel lopen! Ik neem af en toe een bankje. Piet heeft genoeg aanspraak in dit grote land. En hij brengt verslag uit van wat hij ziet.

In de middag gaan we naar een meer. Het meer ligt vol waterbloemen. De stengels kun je eten. Werkelijk prachtige natuur. En opnieuw ontmoeten we hier vriendelijke Chinezen. We hebben gesprekken die ons hart verwarmen. Op uitnodiging van één van hen gaan we een lam eten. En wat voor één?! Foto's zeggen meer dan woorden! We kregen een handschoen, 't is de bedoeling dat je 't vlees er met je handen vanaf trekt en het zo in je mond stopt. VERRUKKELIJK!!

Ook deze dag was een dag vol indrukken! We genieten beiden enorm van de mensen en van t land. We komen tijd tekort. Het was de bedoeling dat we een Chinese familie zouden bezoeken. (De vrouw is erg onder de indruk van Piet z'n muzikaal talent. Ze  was geraakt tijdens het muzikale moment gisteren.) We hopen haar morgen te bezoeken.

P.s. we proberen nog wat foto's te plaatsen. Maar internet doet niet altijd wat wij willen.