Dag 4: 14 juni 2019

14 juni 2019

Allereerst willen we Irene feliciteren! Ze is geslaagd! Lieve Irene, van harte gefeliciteerd. Het was een intensief jaar voor je😉.

Vandaag wil Piet nette kleding dragen. In onze hotelkamer vond ik een strijkplank. En ja, ook dit is anders. De hoogste stand is voor mij iets boven kniehoogte. Maar, zonder problemen kreeg ik de kleding weer uit de plooi.

We hebben vroeg ontbijt! Om 9.00 uur worden we opgehaald voor een georganiseerde excursie. We kijken terug op een ontspannen, leerzame dag.  We zijn op een mooie locatie geweest. We hebben een prachtig gebouw van binnen bekeken. Bijzonder om te horen spreken over een aloude Traditie in een vreemde taal. Er werd voor ons getolkt. Ook in China houden ze van de Gouden kleur. De omgeving inspireerde ons om te gaan zingen over de Leider en over de zon en het koren. Ook al verstonden de mensen ons niet, ze begrepen wat wij wilden vertolken. Ze bemerkten dat wij onder de indruk van het Land zijn. En wie zou niet trots zijn op de Leider van het land? We hebben veel vriendelijke mensen ontmoet. Piet heeft om 3 uur toch maar besloten om zijn nette kleding uit te trekken. Het was binnen wel errug warm. Toen we terug in het hotel waren hebben we een sightseeing gedaan: taxi-boot-wandelen. Vandaag liep een Chinees met ons mee. Hij zei: 'de mensen reageren op jullie, ik zie ze denken: het lijken wel torens! Twin-towers! Een klein meisje stond voor Piet te springen en sprak steeds dezelfde woorden. Vertaald: waarom ben je zó lang!!

We hebben opnieuw heerlijk gegeten! We genieten enorm in dit immense land. De foto's van deze dag houden jullie nog tegoed. We plaatsen twee filmpjes van een moment op deze dag.