Dag 1-2: 11 en 12 juni 2019

13 juni 2019

Het is inmiddels 21.15. We trekken ons terug op onze kamer. Moe dat wel. Maar niet te moe. Het was heerlijk dat Willian ons gisteren naar Schiphol bracht. Tijdens de nachtvlucht hadden we een klein beetje turbulentie. Piet maakte midden in de nacht een rondje door t vliegtuig en wreef zn ogen uit toen hij een plaatsgenoot tegenkwam! De tweede vlucht liep ook voorspoedig. Eenmaal op t vliegveld ontdekten we wat het betekent dat de meeste mensen geen Engels spreken. En wanneer het pinautomaat dan ook nog een vreemde taal  blijft spreken, wordt het nog een beetje moeilijker. Geweldige hulp, die vertaalapp! Zo kwamen wij aan cash geld en aan een heerlijke koffie.

De volgende dobber werd het vinden van een taxi, met een billijke prijs. We moesten flink op onze strepen staan. De koffer lag al in de auto voordat we het eens waren over de prijs. Tijdens de rit gaf de beste man aan dat we de snelste route reden en dat we in een luxe auto zaten. Jaja! Toen kwam het moment van afrekenen..... De man dacht er een mooi rond bedrag van te maken, door geen wisselgeld te geven. Of dan toch ietsje minder teruggeven? Totdat Piet resoluut uitsprak: 'nee! Dat briefje van 50 moet ik hebben'. Toen ging meneer akkoord.

Vanmiddag een rondje gelopen. OV-fietsen kun je overal huren. Ze zijn wat klein voor ons formaat. De gemeentedienst is volop aan t werk. Zie de foto. 'S avonds heerlijk gegeten en nieuwe mensen ontmoet. Dat was echt heel gezellig. Al met al een fijne dag! En ja China is echt een ander land. De mensen zijn vriendelijk en het eten is verrukkelijk.