Dag 21: 1 juli 2019

1 juli 2019 - Amsterdam, Nederland

Dag van vertrek! Of te wel aankomst..

De drie weken zijn omgevlogen. Ons vliegtuig hoopt om 14.35 te vertrekken. We hopen dan om 19.05 op Schiphol te landen. Onze middag duurt vandaag heel lang.....In totaal is het dit keer 10 uur en 30 minuten vliegen. Maar eerst onze koffer inpakken.

Ik ga op reis en ik neem mee..... Tja, voor onze reis moesten we dat bedenken. Na onze reis denken wij: en toch hebben we teveel meegenomen. Van een ding heb ik beslist geen spijt: de reis cubes. Voor degenen die er geen idee van hebben wat dit is: Dat zijn pakketjes van divers formaat. Waar je alle kleding overzichtelijk in op kunt bergen.Gedeeltelijk doorzichtig. Met ritssluiting. Ik heb twee sets van 3. Twee kleuren. Ideaal wanneer je spullen vooral in de koffer moeten blijven, omdat we van hot naar her reizen.

Inpakken voor de terugreis gaat makkelijker dan voor de heenreis. Morgen hoop ik toch alles in de was te doen. Ook al hebben we tussen door kunnen wassen, er komt toch een luchtje in die koffer. Ik ben ook erg benieuwd hoe Piet z'n kostuum tevoorschijn komt. Dat zal ook wel een retourtje stomerij worden! Drie weken is het trouw mee op pad geweest. Pak EN stropdas hebben hun dienst bewezen👊.

Na het inpakken besluit Piet naar het park te gaan en ik wil nog wat winkels bekijken. Doordat we veel in de Bush gezeten hebben is er niet zo van winkelen gekomen. Maarja, ik en winkelen: dat betekent keuzestress. We zullen nog maar eens terug gaan. D.v.

Om half twaalf rijdt de taxi voor. Wat een luxe: nu wordt de koffer ingeladen, de autodeur voor ons geopend. Straks moeten we het allemaal weer zelf doen.

De controle is hier scherp. We hebben nog geen stap binnen gezet, of de koffers, jassen en tassen moeten door het 'poortje'. Vervolgens staan we in de rij om onze bagage af te geven. Ook hier volgt vanzelfsprekend de controle. We zijn een uurtje verder, nu op weg naar de gate. Ook daar eerst weer een lange rij, we krijgen ook nu controle van paspoorten en  lijf. Dan volgt er nog een controle van de tassen en paspoort. Hier blijkt dat Piet z'n rugtas iets verdachts mee heeft. Oeps ja, een schaartje van EHBO. Ze begrijpen de functie en het mag toch mee door de poort. Nu nog een rij en controle te nemen, en dan zitten  we in het vliegtuig. KLM! Een hartelijk welkom in het Nederlands! Met de mededeling dat het nu in Nederland 22 graden wordt. We kunnen nog niet vertrekken, omdat er nog wat bagage vervoerd moet worden! Een meevaller is dat de reis mogelijk sneller gaat. We zullen het zien.

In het vliegtuig lees ik verder in het boek: als het regent in de bergen. Voorheen las ik het met 'interesse'.  Een beetje 'ver-van-mijn-bed-show'. De teleurstellingen die James moest ervaren vanwege de kracht van demonen, blijkt nu nog steeds levende realiteit te zijn. Hij voelde zich destijds genoodzaakt om een oproep te doen om intens meeleven. Wij hebben een kleine indruk gekregen van wat hij zal bedoelen. Er is nog steeds veel meeleven nodig! De 'beschermers' van de huizen en de dorpen zijn hard aan het werk. Dat is geen fabeltje! We gaan met veel goede voornemens naar huis. En toch weten we dat wij mensen heel vaak teleurstellen, omdat we in ons meeleven toch niet zo gedisciplineerd zijn. Laten we voortdurend meeleven met allen die hun leven anders willen inrichten.

We zijn jaloers op de gedrevenheid van hen die ons zijn voorgegaan. Jaloers op het vuur dat in hen brandde. We hopen nog vaak over dit land te horen of over dit land te lezen. Er is nog zoveel te zien in dit grootse land.

We worden door Willian opgehaald en we mogen veilig thuis komen.

Wij gaan het gewone ritme weer oppakken. Ook een zegen om dankbaar voor te zijn! Met nieuwe energie mogen wij het werk weer oppakken. Inclusief het voorlichtigswerk. We willen onze ervaringen graag delen. Het was een inspirerende reis!

Dank voor jullie meeleven! We vonden het voor ons zelf waardevol om een soort van dagboek bij te houden. Het werd een extra stimulans om het met jullie te delen, omdat we merkten dat het goed bezocht werd.

1. Dirk:
    2 juli 2019
    Indrukwekkend, tot ziens enz. zullen we hopen.
    Dick en Gré